tirsdag den 7. oktober 2014

Så er der ro..

Ikke på bagsædet, men i hønsegården.
De tre hanekyllinger måtte lade livet i søndags. Det er hårdt for de stakkels hønsedamer at have tre haner over sig hele dagen. De galer dagen lang, fra tidlig morgen, længe inden hønsegården åbner. Nogen her i huset er mere generet af det end andre. Vi har et glimrende samarbejde min mand og jeg. han hugger hoveder af, vi plukker fjerene sammen, han piller indvolde ud og skærer op. Jeg finder frem, rydder op og trøster børn. Det er frivilligt om man vil være med til slagtning og plukning.
Det gjorde det ikke nemmere at drengene havde fået fine navne- Rainbow, sir slikkeprins og Federico.
Sammen med stegt kylling fik vi bl.a denne gigantiske  rødbede... Jeg vidste slet ikke at jeg var så ferm til at dyrke rødbeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar